A proč by to nemělo fungovat, případně proč by neměli dostat certifikaci?
A) pokud při 3d tisku udělají vhodnou vnitřní strukturu, tak je to lehčí a přitom pevnější než plný kus.
B) pravděpodobnost výskytu "skryté vady" je tam na rozdíl od třeba lití skoro nulová.
C) Takový díl by stejně měl následně projít rentgenem atd.
Spíš je problém v tom, že v oběhu určitě bude (pokud už není) kdovíkolik napodobenin, které rozhodně neprojdou tím rentgenem a patrně ani nebudou titanové. A pak najednou přijde velké bum a firma "nevěděla" proč.
Odpovědět0 0
Napodobeniny komponent pro dopravní letadla? To jakože to mechanici kupujou z číny na ebay?
Odpovědět0 0
Zní to trochu šíleně, ale takové věci se opravdu stávají. Když kvůli tomu eltadlo spadne, přijde se na to, ale dokud to nepřekročí jistou hranici a letadlo nespadnr, tak s něčím takovým možná letíte na dovolenou. Mechanik? ne, ten nic nekupuje, ten to tam jen namontuje a vypíše papír. Ptejte se nákupčího, případně řiditele společnosti, jestli mu náhodou nebylo divné, že díly chodí v krabicích popsaných rozsypaným čajem místo angličtiny. Ale v dnešní době NIKDO neví odkud si to dováží skutečný Boeing, takže ani toto nepřijde tak divné. A cena je dobrá a papíry to má zfalšované tak, aby to na první pohled prošlo.
Odpovědět0 0
Asi tak nějak. Nikdo netvrdí, že se to děje všude, ale někde tomu tak určitě bude. Hlavní je cena nákupu.
Viděl jsem to v jedné nejmenované firmě, kde se nakupoval velký odlitek jako protizávaží nákladu. Jasně, nemá to s bezpečností nic moc společného, ale princip je podobný.
Jsem se ptal proč to nakupují z Číny a oni, že je to daleko levnější než to vyrábět u nás. Na dotaz "a co cena dopravy" přišla odpověď "ta se nepočítá". To mi hlava prostě nikdy nepobrala :-D
Navíc ty počáteční problémy a reklamace než to v Číně vypilovali...daleko více ztraceného času než kdyby se to dělalo v ČR.
No a takhle to prostě funguje :-D
Odpovědět0 0